* Nyhederne

Hej alle sammen , vær med til at gøre dette forum Danmarks bedste modelflyve forum

Forfatter Emne: MDK I panik?  (Læst 8153 gange)

Offline John Henriksen

• Administrator
  • Corporal
  • *
  • Reg. Dato: Maj 2013
  • Lokation: Helsingør
  • Bedøm +4/-0
  • John Henriksen
    • DFMF
  • Klub: Comet
  • OY-Nummer: 3279
MDK I panik?
« Dato: December 04, 2016, 16:54:41 »
Sig mig er MDK gået i panik med deres seneste formulering for regler på deres Facebook gruppe?

Man må ikke promovere andre sider , grupper o.s.v?

Har forfatteren til denne nye formulering overhoved begreb om hvad Facebook står for og hvorfor man deler sider og grupper på tværs af organisationer. MDK prøver nu igen at stavnsbinde medlemmer til deres forening og forum.

Jeg tror at MDK med den holdning skubber medlemmer ud, folk vil ikke bindes og folk vil have lov til at ytre sig.

De frie modelflyvere var ment som et ekstra tiltag for medlemmer der vil være uafhængig og ikke være nervøs for at blive udelukket bare fordi de har en anden mening end MDK bestyrelse.

Jeg håber at mange medlemmer kommer med opråb til bestyrelse, så bestyrelsen forstår at det er medlemmernes forening.

Jeg håber meget at folk snart ser dette tyranni og sætter en stopper for det.

Med Venlig hilsen

John

Offline tfo

• trainee
  • *
  • Reg. Dato: Dec 2016
  • Lokation:
  • Bedøm +1/-0
  • Klub: Ingen
Sv: MDK I panik?
« Svar #1 Dato: December 05, 2016, 11:17:38 »
Tak for medlemskab

Panik tror jeg nu ikke men det er ikke godt for alm. medlemmer

Offline Droneraceren

• Ass. Corporal
  • **
  • Reg. Dato: Aug 2014
  • Lokation:
  • Bedøm +2/-0
« Svar #2 Dato: December 07, 2016, 20:48:18 »
Det er ikke muligt at få lov til at ytre sig i MDK.
Der sidder en flok og holder øje med hvad der bliver skrevet, dernæst kritiserer de en helst personligt, og så bliver alt hvad der findes af regler skrevet igen - igen - igen, af den flok som ikke deltager i noget flyvemæssigt.
Sådan er det bare, det er synd men sandt.
Så det vil være rart med et sted at snakke og debattere FLYVE TEKNIK, GREJ, ja bare alt hvad der har med flyvning at gøre, så det går jeg herved i gang med.
Jeg vil f.eks sætte FPV i et af mine svævefly, jeg har en MotorFalke, med plys sæder i, og rigtigt god plads i, den store liste krop, der kan være noget grej i den.
Formålet er at sidde på min stol og finde thermik og nyde at se mig rundt omkring i landskabet.
Det vil kunne give rigtig lang flyvetid på en opladning.

- Droneraceren's  drøm -

Bent Hald

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 08, 2016, 09:28:09 »
Sig mig er MDK gået i panik med deres seneste formulering for regler på deres Facebook gruppe?

Man må ikke promovere andre sider , grupper o.s.v?

Har forfatteren til denne nye formulering overhoved begreb om hvad Facebook står for og hvorfor man deler sider og grupper på tværs af organisationer. MDK prøver nu igen at stavnsbinde medlemmer til deres forening og forum.

Jeg tror at MDK med den holdning skubber medlemmer ud, folk vil ikke bindes og folk vil have lov til at ytre sig.

De frie modelflyvere var ment som et ekstra tiltag for medlemmer der vil være uafhængig og ikke være nervøs for at blive udelukket bare fordi de har en anden mening end MDK bestyrelse.

Jeg håber at mange medlemmer kommer med opråb til bestyrelse, så bestyrelsen forstår at det er medlemmernes forening.

Jeg håber meget at folk snart ser dette tyranni og sætter en stopper for det.
[/size]

Jeg meldte mig ud af MDK i 2011 og standsede med at promovere modelflyvning bl. a. pga. af MDK's fagforeningsstruktur.  >:(
Jeg havde kun brug for forsikringsdækning og ikke alt det andet "familierelaterede"  :-\
MDK kan ikke være i panik, for de har altid været sløve i betrækket og reaktionære eller i hvert fald ikke fremskidtsvenlige og vil gemme på "gammelt lort".
Jeg havde også håbet de havde valgt en NY formand og ikke en gammel fuser. Hvis nogen kan se forskellen så må jeg være blevet blid med alderen  :)
Jeg forventede, at den sidste forsamling havde lavet en revolution. Men det er blevet en ren "Putin" manøvre!
Det er gudskelov kun en hobby, som jeg måske genoptager uden MDK's fagforening.
Mht. til Facebook, så er det fravalgt bl.a. på grund af mængden af information osv.
Sat på spidsen: Fra RC Unionen og til MDK, er der kun udgifter og 50 nye medlemmer med snor i deres fly  :) og et grimt logo  ;)

PS: Man er altid "blevet jordet" af et par "grå eminencer" , når man ytrede sig på RC Unionen, nu MDK's forum, uanset om man havde teknisk eller etisk ret!

mvh
Bent

Offline John Henriksen

• Administrator
  • Corporal
  • *
  • Reg. Dato: Maj 2013
  • Lokation: Helsingør
  • Bedøm +4/-0
  • John Henriksen
    • DFMF
  • Klub: Comet
  • OY-Nummer: 3279
« Svar #4 Dato: December 08, 2016, 11:31:53 »
Jeg synes det er godt at der trods alt er alternative fora og ang. forsikring er jeg helt enig MDK har masser af medlemmer kun p.g.a. at de skal have en forsikring.

Men mon ikke dette snart ændre sig så de almindelige forsikringsselskaber også kan forsikre vores hobby.

Tak for gode indlæg  :)
Med Venlig hilsen

John

Offline Droneraceren

• Ass. Corporal
  • **
  • Lokation:
  • Bedøm +2/-0
« Svar #5 Dato: December 08, 2016, 12:45:25 »
DET  er rart at se at der er flere der kan se det værdiløse i MDKs forum og i MDK som sådan.
Jeg forsøgte at hjælpe nogle af og til, og sikke en ballade jeg kunne få for et par seriøse indlæg.
Så hvis der bliver oprettet en forsikring her, melder jeg mig osse ud af lortet.
For der sidder en samling mavesure gamle x#¤:...   og ødelægger det hele og gør ALT for at skabe en dårlig stemning.
Det er bare ikke let at forstå formålet med det.....
Hvis ikke det lige er fordi at de hellere ville have været juriter end modelflyvere...?
Men
   Hvis man roder i en lort, så lugter den.....!
så jeg vil ikke rode så meget mere i dem.

Droneraceren.

Offline Droneraceren

• Ass. Corporal
  • **
  • Lokation:
  • Bedøm +2/-0
« Svar #6 Dato: December 13, 2016, 17:44:16 »
Så vidt jeg har fået af info  omkring de nye dronetegn, så medfører det at man kan forsikre sig selv,
altså at nogle forsikrings selskaber åbner for muligheden så man kan tegne en forsikring, selv.
Og hvis det er økonomisk holdbart, så er det jo bare med at komme UD af MDK,
så har man jo de 500Kr at holde forsikring for.
Jeg får lidt info af ministeriet af og til, jeg skriver jo tit til dem.

Dronefræseren

Offline Droneraceren

• Ass. Corporal
  • **
  • Lokation:
  • Bedøm +2/-0
« Svar #7 Dato: December 21, 2016, 17:39:06 »
Hvis MDK starter med en ny regering/bestyrelse, så har de en chance !!!!!!!!!!

Tags: