* Nyhederne

Hej alle sammen , vær med til at gøre dette forum Danmarks bedste modelflyve forum

Forfatter Emne: gammel model, nyt fly  (Læst 2679 gange)

Offline karstena

• trainee
  • *
  • Reg. Dato: Nov 2014
  • Lokation:
  • Bedøm +1/-0
  • Klub: hangar 4800
  • OY-Nummer: 5327
gammel model, nyt fly
« Dato: December 11, 2015, 09:18:32 »
Jeg købte mig en byggesats, om det da kan kaldes dette når alt er halvferdig. Det er en model som heder Heigh Sairra.
Det var et fly som blev utviklet til at deltage i 2m svævekonkurancer.

Jeg fik herligheden for 300 dkkr på det tyske forum. Der var et hak i forkant af den ene vingen. Det var selvfølgelig med til at trykke prisen. Det var dog ikke mere end en times med lidt epoxy så var det ok.
Vingen er laget af skumkerne med finerbeklædning og nu også 25g væv og 4 lag tynd epoxy.
Om det er en god flyver ved jeg ikke men jeg havde meget sjov med at få den til. Så jeg har alt haft glæde af den.

Offline OY6689

• trainee
  • *
  • Reg. Dato: Okt 2015
  • Lokation: Kolding
  • Bedøm +3/-0
    • F3P Danmark
  • Klub: Horsens Indendørs Modelflyveklub
  • OY-Nummer: 6689
Sv: gammel model, nyt fly
« Svar #1 Dato: December 11, 2015, 17:26:43 »
Tillykke med dit nye fly.

mvh oy6689
Kolding MFK + Horsens Indendørs Modelflyveklub + Kolding Indendørs Modelflyveklub

Offline Droneraceren

• Ass. Corporal
  • **
  • Reg. Dato: Aug 2014
  • Lokation:
  • Bedøm +2/-0
Sv: gammel model, nyt fly
« Svar #2 Dato: December 12, 2016, 14:08:33 »
Jeg har haft nogle fly med balsabeklædte skum vinger.
disse vinger er noget tungere end alm. spante vinger, så jeg ville nok ikke have forøget vægten med væv osv.
Den vil flyve font men den vil flyve meget hurtigt, for glidetallet ændres ikke af højere vægt, men det gør farten.
Der findes Full size svævefly med vandtanke i vingerne, når de tanke er fyldte bliver flyet hurtigere, og det kan være godt i konkurrancer.
Vandet tømmes så ud i luften før landing, da landings hastigheden ellers bliver for høj.
Et tungt fly kan klare hårdere vejrforhold.

Droneraceren

Tags: